Overleg gebruiker:Milco

Uit OV in Nederland Wiki
Ga naar: navigatie, zoeken

Lijn 22 Utrecht

Hoi,

Er is destijds door U-OV een persbericht geplaatst waarin werd aangekondigd dat lijn 22 in ieder geval tot medio april zou rijden. Blijkbaar is die periode verlengd (ik zie 'm elke ochtend ook nog op de DRIPs van Utrecht Centraal), maar daar heb ik verder geen aankondiging van gezien. De omleiding van lijn 2 is eigenlijk geen omleiding (daarom staat 'ie ook niet als zodanig op de wiki), maar met ingang van de nieuwe dienstregeling in december hebben ze de omleidingsroute in de dienstregeling verwerkt aangezien die toch al tot aanvang zomerdienst zou duren.--Daniel (overleg) 27 apr 2017 10:38 (CEST)

Fiat busjes

Hoi Milco, Weet jij toevallig van wie die Fiat-busjes van lijn 3 wel zijn. De Flex-busjes zijn immers wel van TCR zag ik op de Facebook van TCR. Groet Frank.

Ik durf het niet te zeggen. De Fiat-busjes op lijn 3 hebben niets met BrengFlex te maken en rijden al langer op lijn 3 dan dat BrengFlex bestaat. Mogelijk zijn de busjes van lijn 3 van Hermes zelf en anders van een lokaal taxibedrijf. Milco (wikibeheer) (overleg) 29 apr 2017 22:38 (CEST)
Er rijden busjes van taxibedrijf Linsen op lijn 3. Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 29 apr 2017 23:06 (CEST)

Science Park of De Uithof

Hoi, Da's nieuw, want eerst hadden ze het bij Syntus ook over Science Park ;-)--Daniel (overleg) 30 mei 2017 21:36 (CEST)

Op zich lijkt Science Park dan logischer, zo heet het gebied nu immers. En het is niet meer verwarrend nu "De Uithof" tegenwoordig niet meer in de haltenamen zit.--Daniel (overleg) 1 jun 2017 21:24 (CEST)
Qbuzz-lijnen wijzigen naar Science Park zou ik zeggen, de naam De Uithof komt op het terrein zelf nog amper voor (gister nog met de bus overheen gekomen). Mag jij eventueel ook vast wel doorvoeren hoor, ik ben nu een computer aan 't installeren ;-) --Daniel (overleg) 3 jun 2017 12:33 (CEST)
Volgens mij is in de volksmond "De Uithof" nog steeds de meest gangbare naam. De nieuwe tramlijn heet immers ook "Uithoflijn" en niet de "Science Park Lijn". ;) Meltrain (overleg) 3 jun 2017 12:37 (CEST)
Dan heeft De Uithof toch mijn voorkeur inderdaad. Milco (wikibeheer) (overleg) 3 jun 2017 12:59 (CEST)
Tja, toen er met de Uithoflijn begonnen werd (die besluitvorming is al jaren oud, er werd al aan gebouwd toen het GVU nog bestond) bestond de naam Science Park nog niet. En je kunt in de huidige situatie ook niet meer om die naam Science Park heen, De Uithof is ook overal al uit de haltenamen gehaald. Op de P+R na dan, maar in elk geval hoeven er geen paginanamen voor gewijzigd te worden.
In plaats van blijven hangen in het verleden is het allicht handiger om de actuele naam te gaan gebruiken. Die zal alleen maar meer gaan voorkomen--Daniel (overleg) 3 jun 2017 14:26 (CEST)
Science Park is ook veel meer zeggend dan De Uithof. Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 3 jun 2017 15:09 (CEST)
Prima! Maken we er Science Park van. Milco (wikibeheer) (overleg) 3 jun 2017 16:24 (CEST)

Verleden tijd geschiedenis

Hoi, Je hebt dit er eerder al eens doorheen proberen te drammen (of dat was iemand anders) maar het is overal op de wiki al zo dat de geschiedenis volledig in de verleden tijd wordt geschreven, ook voor wijzigingen die in aan het begin van de huidige dienstregeling doorgevoerd werden. Dat is ook heel logisch want de wijziging heeft 99% van de tijd (op de twee weken voor ingang van een dienstregeling na dan) in het verleden plaatsgevonden. Dat de situatie nu nog zo is klopt inderdaad, maar het einde is een beetje zoek als je dan wel tegenwoordige tijd zou gaan gebruiken: stel je voor dat je beschrijft dat in 2015 de route wijzigde en in 2016 de frequentie. Die gewijzigde route is dan in 2016 nogsteeds de actuele route, maar dan schrijf je die wijziging uit 2015 toch ook niet meer in de tegenwoordige tijd? Maar als de route in 2048 dan wel weer wijzigt mag je nog even een oerwoud aan geschiedenis door om die zin uit 2015 in de verleden tijd te zetten?

Het is daarom gewoon veel consequenter om de geschiedenis, die sowieso dingen beschrijft die al hebben plaatsgevonden, in de verleden tijd op te stellen. Dat is juist iets wat zich nu al mooi reguleert zonder dat er een regel voor bestaat. Lijkt me dat je dat soort dingen juist wilt behouden.--Daniel (overleg) 7 jun 2017 22:50 (CEST)

Amstelland-Meerlanden

Hallo Milco, Ik zag dat je bij enkele lijnen in Amstelland-Meerlanden enkele wijzigingen per 2 juli 2017 had doorgevoerd. Horen die ook niet op de wijzigingspagina van de concessie thuis? Groeten Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 7 jul 2017 21:09 (CEST)

Eigenlijk wel, maar ik weet wel dat het vrij wisselend is welke haltes er bediend worden, dit ook i.v.m. diverse werkzaamheden. Om de zoveel maanden check ik telkens of de streeklijnen in Amsterdam-Zuidoost nog bij dezelfde haltes stoppen... Milco (wikibeheer) (overleg) 7 jul 2017 21:16 (CEST)

Buurtbus 550

Hoi Milco, Mijn idee....maar een pagina van Buurtbus 550 tussen Leek en Grootegast bestaat al. Deze maakt onderdeel uit van de KSV-concessie Groningen-Drenthe en wordt zeker niet door Qbuzz zelf gereden. Als je een wijziging gezien hebt, kan je deze beter op de al bestaande pagina verwerken. Als ik er zo vluchtig naar kijk, is de route praktisch hetzelfde. Alleen dat lusje door Oldekerk/Niekerk is nieuw, maar dat kan best op de bestaande pagina.

Groeten, Etienne (overleg) 19 jul 2017 15:15 (CEST)

Excuses, ik had de gehele pagina over het hoofd gezien dus ik ging er vanuit dat hij nog niet op de wiki stond... Ik zal de aangemaakte pagina verwijderen en de reeds bestaande aanpassen. Milco (wikibeheer) (overleg) 19 jul 2017 15:41 (CEST)

Nieuwe drgl U-OV

Hoi, Die pagina had ik nog niet gezien nee. De servicebusjes staan overigens al op de wiki, net als de extra halte op lijn 65 want die zat er in de zomerdienst al in. 77 zal ik nog even bijwerken want die stond nog niet als wijziging in het vervoerplan en eerder ook nog niet in de dienstregeling. En eindelijk kan ik die lijn 115 (eerder 15) een keer echt op voormalig zetten, die heb ik al zo vaak teruggezet ondertussen :P --Daniel (overleg) 16 aug 2017 19:51 (CEST)

GD 3 sep.

Hoi, Na aanleiding van jouw bericht op mijn pagina. Welke tijdsvoorm gebruiken we op de wijzigingspagina? Alvast bedankt. --Frankberg19 (overleg) 16 aug 2017 22:52 (CEST)

Buslijn 150

Hoi Milco,
Destijds heb jij deze pagina over een lijn 150 van Leeuwarden naar Dokkum aangemaakt. Is er meer bekend over het hoe en waarom van deze lijn? Etienne (overleg) 16 okt 2017 16:32 (CEST)

Meer informatie dan dat er op die pagina staat weet ik niet meer helaas. Milco (wikibeheer) (overleg) 16 okt 2017 18:44 (CEST)

Omleiding lijnen 620, 623 en 625

Dank voor de herinnering, de omleiding lijkt precies dit weekend vervallen (letterlijk, want donderdagavond was de route nog deels opgebroken)--Daniel (overleg) 11 nov 2017 21:28 (CET)

Provincialeweg Diemen

Hoi,

De vraag wordt nu wel wie er fout zit... als je in Google Maps even zoekt op Diemen dan wordt het mooi rood gemarkeerd en zie je dat de GVB Werkplaats die je noemt in Diemen ligt inderdaad. Echter ligt de straat waarin de halte zich bevindt precies op de gemeentegrens, dus in elk geval in één richting ligt die halte toch echt in Amsterdam ;-) --Daniel (overleg) 16 nov 2017 22:08 (CET)

Tsja, in hoeverre is dat gemarkeerde juist? Als dat zo zou zijn ligt station Vathorst in Hooglanderveen, sowieso het busstation. Terug naar de situatie Provincialeweg: onder het metroviaduct van de S113 staat een bordje dat je Diemen in rijdt op dat punt, dus daar naar kijkend zou de halte Provincialeweg in z'n geheel in Diemen liggen. Milco (wikibeheer) (overleg) 16 nov 2017 22:24 (CET)
Dat gemarkeerde klopt doorgaans heel goed, want ja, station Vathorst ligt inderdaad eigenlijk in Hooglanderveen. De weg zelf kan best in Diemen liggen in jouw geval, maar de halte naast de weg ligt dan net in Amsterdam. En je ziet wel vaker bij haltes op een gemeentegrens dat dan één van beide plaatsnamen gekozen wordt.
Aan de andere kant moet je soms de vervoerder ook weer niet te letterlijk nemen, zo ligt station Hardinxveld Blauwe Zoom bijvoorbeeld juist in Giessendam.--Daniel (overleg) 16 nov 2017 22:37 (CET)
Ik weet dat de discussie al een paar maanden oud is, maar inderdaad heb ik me ook altijd verbaasd over die halte. Verschillende vervoerders geven ook verschillende plaatsnamen: Connexxion bijv. had het over Amsterdam, Provincialeweg maar EBS dan weer over Diemen, Provincialeweg. Inderdaad rijd je daar ook Diemen binnen, dus dat laatste is het enige juiste, m.i. dan. Ik weet dat er een verklaring voor is waarom Connexxion voor Amsterdam koos en waarom überhaupt verwarring over is, iemand van Connexxion of het GVB (1 van die 2) heeft me dat ooit verteld, maar ik ben vergeten hoe het ook alweer zat. Het had i.i.g. niet direct met de gemeentegrens te maken; het was een dieperliggende reden. Als ik het me ooit herinner, zal ik het hier nog eens delen :) Vistaus (overleg) 13 jan 2018 21:19 (CET)

Routestrip

Hoi. Ik zag dat je het symbool voor U bocht met 2 doorgangen hebt gevonden voor Lijn 8 naar 8. Ik zie 'm niet staan in het overzicht. Hij ziet er nu stukken vriendelijker uit :-) --Huibf (overleg) 18 nov 2017 15:56 (CET)

Merknamen Almere

Hoi Milco, Mij lijkt het overbodig om bij de merknamen (zoals AllGo) allemaal lijstjes aan lijnen te plaatsen. Dit zorgt alleen maar voor extra aanpaswerk. We dit doen dit immers ook niet bij Twents etc. Groeten Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 18 nov 2017 19:40 (CET)

Goeie idd, even niet aan gedacht zo snel... Zal 't weghalen. Milco (wikibeheer) (overleg) 18 nov 2017 19:41 (CET)
Eventueel kun je een automatische lijst plaatsen? Dat is één keer werk en daarna is de lijst altijd actueel. Meltrain (overleg) 18 nov 2017 21:35 (CET)
Zou kunnen, maar op dit moment laat ik het even zo. Op de concessiepagina staat immers al een volledig overzicht van de buslijnen behorend tot de merknaam.

allGo

Hoi Milco,
Nog een tweede puntje: volgens mij is "allGo" niet alleen de naam van de stadsdienst, maar echt de naam die de vervoerder gebruikt (en daarmee vergelijkbaar met Breng en U-OV).
Op de site wordt ook (bijna) alleen gesproken over allGo en wordt de naam "Keolis Nederland" nauwelijks gebruikt.
Groeten, Meltrain (overleg) 18 nov 2017 21:42 (CET)

Niet helemaal, want op het plaatje op deze pagina (https://www.allgobus.nl/vervoerbewijzen) wordt duidelijk onderscheid gemaakt tussen allGo, R-Net en nightGo. Bij de vervoerbewijzen zelf wordt ook aangegeven of deze geldig zijn bij alleen allGo of bij allGo + R-Net. Milco (wikibeheer) (overleg) 18 nov 2017 21:50 (CET)

Doorverwijzingen lijn 322

Hoi Milco, Ik zag dat je nog een aantal oude doorverwijzingen hebt staan naar de nieuwe pagina over lijn 322. Hierdoor loopt de geschiedenis in de war. Zou je hier naar willen kijken? Groeten Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 19 nov 2017 13:53 (CET)

Blijkbaar had ik er een aantal over het hoofd gezien. Als het goed is heb ik nu alles aangepast. Milco (wikibeheer) (overleg) 19 nov 2017 14:10 (CET)

Stallingen Arnhem-Nijmegen

Die stallingen weet ik toevallig: Arnhem is Westervoortsedijk 4, Nijmegen Industrieweg 109, TCR Duiven Segment 22. Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 27 dec 2017 20:22 (CET)

Link stallingen

Hoi Milco, Zag je opmerking over het toevoegen van links naar Google Maps toevallig in de recente wijzigingen langskomen: dat is heel simpel. Als je zoekt naar een adres krijg je links in beeld info over dat adres te zien, daarbij staat ook een knop "Delen". Als je daarop klikt kom je automatisch in het venstertje "Link delen" waarin je de "korte URL" aanvinkt (anders is 'ie zo lang). Vervolgens kan je de URL kopiëren naar de wikipagina--Daniel (overleg) 27 dec 2017 21:25 (CET)

Daniël heeft het al aan je uitgelegd zie ik. :) Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 28 dec 2017 11:34 (CET)

Lijn 15 Amsterdam

Ik zag dat je de frequentie op zaterdag van lijn 15 hebt aangepast. Vermoedelijk is dat al zo per 11 december 2016, zie hier. Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 13 jan 2018 18:59 (CET)

Hm, zou kunnen. Ik laat het even zo staan omdat het niet honderd procent zeker is dat het die datum betreft. Milco (wikibeheer) (overleg) 13 jan 2018 19:01 (CET)
Zie nu net dat ook lijn 18 ook 5x/uur rijdt op zaterdag overdag, zoals in het artikel staat vermeld. Misschien nog eens even de lijnen in Amsterdam grondig langslopen en data eventueel aan de hand van het artikel kloppend maken. Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 13 jan 2018 19:02 (CET)
Ik zal eea nalopen maar zet er geen datum bij zolang dat niet duidelijk is. Milco (wikibeheer) (overleg) 13 jan 2018 19:03 (CET)
Lijkt me toch vrij duidelijk? Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 13 jan 2018 19:04 (CET)
Tsja, is die datum echt zeker vraag ik me af. Er staat niet specifiek genoemd op welke dagen de frequenties werden verhoogd. Ik heb het idee dat het overzicht op de GVB-site destijds niet compleet was dan. Milco (wikibeheer) (overleg) 13 jan 2018 19:04 (CET)
Op overzichten van vervoerders vertrouw ik ook nooit. Ik loop alle lijnen een voor een langs. Maar soms zijn er nog wat last minute wijzigingen die erin sluipen. Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 13 jan 2018 19:07 (CET)
Ik ga sowieso even alles nakijken. De datum zet ik even op vermoedelijk. Beter dan foutieve informatie. Milco (wikibeheer) (overleg) 13 jan 2018 19:09 (CET)
Dat lijkt me een prima oplossing! :) Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 13 jan 2018 19:10 (CET)

Bergambacht

Hoi Milco, De pagina van lijn 194 moet nog worden hernoemd zie ik. Groeten Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 24 jan 2018 18:08 (CET)

En vergeet de voormalige lijnen niet. Meltrain (overleg) 24 jan 2018 18:18 (CET)
Daar hoeft alleen maar de link te worden gewijzigd. Niet de naam van de pagina. Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 24 jan 2018 18:50 (CET)

Lijn 14 en 16 Utrecht-Centrum

Hoi Milco,

Via het Vredenburgviaduct reden deze lijnen al (alleen is de halte pas onlangs weer teruggelegd). Die aanpassing bij het CS is kennelijk stiekem tussendoor doorgevoerd, want ik zie ook op de U-OV website CS Jaarbeurszijde niet meer tussen de haltes staan. Op de dynamische lijnennetkaart is te zien dat ze er nog bijna komen, maar kennelijk vanuit de Leidseveertunnel niet meer over het busstation Jaarbeursplein heen rijden. In plaats daarvan staan 14 en 16 via de rijbaan tussen tramhalte en NH Hotel ingetekend. Zal het even aanpassen.--Daniel (overleg) 31 jan 2018 20:16 (CET)

Lijn 52/53 Zeeland

Hoi, Als ik even terugkijk in de geschiedenis van de routestrips van lijn 52/53 dan is die rit 52 beginnend in Aagtekerke er eentje die vanaf 53 kwam want daar is die aftakking in dezelfde dienstregeling verwijderd. De opmerking die je bij 52 weghaalde zou dus overduidelijk bij 53 toegevoegd moeten worden.--Daniel (overleg) 15 feb 2018 22:04 (CET)

Oh top, dankjewel. Zo ver had ik het nog niet gezocht eigenlijk. Milco (wikibeheer) (overleg) 16 feb 2018 18:29 (CET)

Zeeland

Nu je toch bezig bent met Zeeland, zou je ook de wijzigingen per 21 januari kunnen doorvoeren? Groeten Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 17 feb 2018 14:12 (CET)

Ik kijk deze week naar de 628. Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 19 feb 2018 07:39 (CET)

Noord-Holland Noord

Hallo Milco, Er bleek toch nog een wijziging te zijn op de N60 in Noord-Holland Noord. Er moet toch een wijzigingspagina aangemaakt worden. Regenmaker (wikibeheer) (overleg) 19 feb 2018 21:20 (CET)

Lijn 64 Roermond - Heinsberg halte Sonnenschein

Wellicht dat je het gemist hebt, maar bij Regenmaker had ik al eens gemeld dat de halte Sonnenschein richting Heinsberg niet wordt aangedaan. Fysiek is deze halte niet aanwezig en door een fout is deze in het systeem gekomen. --Bartjemestrom (overleg) 7 apr 2018 09:06 (CEST)

Ah oké, dat wist wist ik niet. Bedankt, weer wat geleerd!:) Milco (wikibeheer) (overleg) 7 apr 2018 11:28 (CEST)

Pendelbus Dordt in Stoom

Hoi, Men neme een fotoarchief en de plattegronden op wat oude stoomrondjes... bij deze staan alle Dordt in Stoom pendels sinds 2002 erop :-) --Daniel (overleg) 27 mei 2018 22:10 (CEST)