Overleg gebruiker:Fogeltje

Uit OV in Nederland Wiki
Ga naar: navigatie, zoeken

Mijn reacties

Ik zal standaard antwoorden op mijn eigen overlegpagina omdat ik discussies gaarne op 1 plek wil houden. Als je hier een vraag stelt, zet mijn overlegpagina dan ook in je volglijst. Als ik op jouw pagina een vraag stel, antwoordt dan svp ook daar.--Fogeltje (overleg) 31 dec 2013 15:30 (CET)

Archieven

Om de pagina wat overzichtelijk te houden heb ik oude items gearchiveerd per jaar. 2011 is vanwege het geringe aantal bij 2012 gevoegd. Als je wilt reageren op oud overleg, plaats dan op mijn normale overlegpagina (de pagina waar je nu op zit) een nieuw kopje met je opmerking en link even naar het kopje in het overleg zodat ik weet waar het over gaat.--Fogeltje (overleg) 28 mei 2013 16:48 (CEST)

Geschiedenis

Hoi Fogeltje. Ik zit te dubben over een mooiere opzet van een historische verbinding zoals jij ze maakt. Een echte tabel vindt ik namelijk iets fraaier. De periode is dan wat netter uitgelijnd Nu heb ik het volgende gemaakt: Lijn 405 Eindhoven, Station - Achtse Barrier. Maar de kleur zou ik dan liever zijn zoals een 'voormalige' tabelkleur. Dus wat lichter ? Is die te maken of zijn er meer sjablonen voorhanden? Zoja kan je dat eens overwegen die te maken.

Ik vind dat geen slecht idee. Volgens mij kun je de tabelkleuren handmatig aanpassen, maar de codes daarvoor ken ik niet, zo goed ben ik niet in wikicode. Je zou het even aan regenmaker kunnen vragen, die is daar volgens mij handiger in. --Fogeltje (wikibeheer) (overleg) 11 dec 2016 18:09 (CET)

Lijn 149s

Hey, ben jij nog steeds bezig met de lijnen in het SRE? Ik heb namelijk een probleem met deze lijn. Als eerste gebruiken we wel of niet de 's' in de naam. BBA was nogal stelling dat dit de 149s was en niet de 149. (ook in de films)

Verder is deze pagina niet correct. De lijn reed namelijk door naar Reusel Grens (van zomer 1986 t/m zomer 1991). Nu heb ik echter geen haltelijst van deze lijn en kan dan ook lastig de pagina aanvullen. Kan jij dit nakijken? --Huibe (overleg) 30 mrt 2017 15:02 (CEST)--Huibe (overleg) 30 mrt 2017 15:02 (CEST)

Hoi Huibe, bedankt voor je bericht! Wat betreft de s, die is inderdaad hardnekkig bij BBA. Sommige mensen op de wiki gebruiken hem ook, sommige (waaronder ik) niet. Ik heb dit bij mijn medebeheerders neergelegd en we gaan samen kijken wat we hiervan de standaard willen maken.
Wat betreft lijn 149(s) naar de Grens. Ik heb het busboekje 1990/1991 en 1991/1992 van de Vervoerregio Eindhoven/Helmond hier liggen. Vanaf 14 juli 1991 reed hij inderdaad naar Arendonk. De halte Grens zie ik in het boekje van 27 mei 1990 niet terug. Volgens de tabellen reden alleen ritten van lijn 150 door naar de Grens en eindigden alle ritten van lijn 149 bij halte Plein. Meer kan ik helaas niet zeggen. Mogelijk dat in jaren ervoor ook lijn 149 doorreed, maar daar heb ik geen boekjes van.--Fogeltje (wikibeheer) (overleg) 30 mrt 2017 18:51 (CEST)

Ik moet mijn ogen eens laten nakijken. Het is inderdaad lijn 150 die doorreed naar de grens en niet lijn 149s. Ik ga er dan maar vanuit dat de halten kloppen en dan zal ik binnenkort de periode aanpassen. Ik kan wel iets verder toekijken in BBA busboekjes. Er zit trouwens wel een verschil met ingangsdata. Bij BBA ging de wijziging 149s/150 al in op 2 juni. --Huibe (overleg) 30 mrt 2017 19:52 (CEST)

De ingangsdatum kan ik helaas niet opmaken uit mijn boekjes, die waren voor de hele regio Eindhoven/Helmond en volgens mij uitgegeven door ZO (maar dus wel compleet met alle BBA-lijnen). Ik zelf had 2 juni overigens ook een logischer datum gevonden gezien de wisselingen van de dienstregeling in die tijd altijd ergens tussen 26 mei en 3 juni lagen, net wat de zondag was. Dus pas het vooral aan als het niet klopt.--Fogeltje (wikibeheer) (overleg) 30 mrt 2017 21:52 (CEST)
Ik heb mijn verzameling busboekjes van BBA erbij gepakt (geen tijd voor de wiki). Lijn 149 is gaan rijden op 23 mei 1982, daarvoor reed 49 nog vanaf 31 mei 1991. Op 23 mei zijn de BBA lijnnummers opgehoogd met 100. Lijn 150 reed wel door tot de Grens (in de spits 1x per uur, daarbuiten 1x per 2 uur.--Huibf (overleg) 1 apr 2017 22:14 (CEST)
Terugkomende op de "s", overal waar BBA alleen een lijn verzorgde en een "s" in het lijnnummer hanteerde, mag dit ook op de wiki gehanteerd worden (dus 149s ipv 149). Gaat het om een gedeelde lijn en doet de andere vervoerder dat niet, laat dan de "s" weg (bijvoorbeeld lijn 121 Uden - Eindhoven).--Fogeltje (wikibeheer) (overleg) 2 apr 2017 13:15 (CEST)
Persoonlijk zou ik het niet aanpassen. BBA had meer meer lijnen met een S. Ook Hermes hanteerde dat. Lijn 20 was zelfs in de vorige concessie ook met een S, al werdt dat niet overal structureel gebruikt. Om er geen warboel van ze maken zou ik het vooral laten. Ook een aantal BBA lijnen naar weert hadden tepas en te onpas een S. Sterker nog de huidige lijn 20 van Best naar de HTC draagt ook een S (?) --Huibf (overleg) 2 apr 2017 16:25 (CEST)

Stadsdienst Helmond

Ik denk dat je me kan helpen met de stadsdienst Helmond. In 1987 lijkt de stadsdienst gewijzigd te zijn. In 86 reed deze nog niet via station brouwhuis. (Al is die toen wel geopend). Ik denk dus dat het jaar erop wel. Daarnaast verwacht ik voot 99% zeker dat in 1982 de serie 50nrs zijn ontstaan. In het grote busboek van dat jaar staat op de kaft dat enkele lijnnummers zijn gewijzigd. Laat jij nu net deze twee stadsdiens Helmond in je bezit hebben. Zou je dit eens kunnen nazoeken of eventeel op mail zetten in tekst of foto.--Huibf (overleg) 15 aug 2017 19:57 (CEST)

Hoi Huib, geen probleem, ik zal vanavond even kijken. Als je vrijdag nog niets gehoord of gezien hebt, stuur mij dan even een mail, want dan ben ik het vergeten.--Fogeltje (overleg) 16 aug 2017 11:35 (CEST)